LC Lappeenranta Weera

Toiminimi: LC Lappeenranta Weera ry (yleishyödyllinen yhteisö) Y-tunnus: 1811965-9

HALLITUKSEN KOKOUS
Pääsääntöisesti kuukauden 1. tiistai klo 18.00 ellei ole yhdistetty pidettäväksi ennen klubi-iltaa.

KLUBIKOKOUS
Pääsääntöisesti kuukauden 2. tiistai klo 18.00

TOIMINTA-AJATUS

Haluamme omalla toiminnallamme olla auttamassa ja tukemassa paikkakuntamme lasten ja nuorten tasapainoisen elämän kehitystä.

Järjestämme varainhankintatapahtumia ja osallistumme erilaisiin tapahtumiin, joista saatavilla tuotoilla tuemme myös rahallisesti paikkakuntamme lapsi- ja nuorisotyötä mahdollisimman laajasti. Autamme vanhuksia, pitkäaikaissairaita ja muita apua tarvitsevia lähimmäisiä.

Toimintamme tarjoaa jäsenelle mahdollisuuden osallistua aktiiviseen ja positiiviseen palvelutyöhön sekä mahdollisuuden tutustua uusiin ihmisiin.

PERUSARVOT

AUTTAMINEN JA PYYTEETTÖMYYS

Välitän aidosti kanssaihmisestä ja huolehdin lähimmäisestä. Auttaminen, lähimmäisen palveleminen ja anteliaisuus on inhimillisen perustehtäväni hoitamista, sillä tiedän, että parhailla asioilla ei ole hintaa. Siksi teen vapaaehtoisesti työtä toisen ihmisen hyväksi. Autan avun tarpeessa olevia omalla paikkakunnalla, kotimaassa ja ulkomailla.

SUVAITSEVAISUUS

Hyväksyn ihmisten erilaisuuden.  Kunnioitan toisen mielipidettä, vaikka se poikkeaisi omastani.  Olen ennakkoluuloton ja yhteistyöhaluinen. Maailmassa ei ole rajoja, ellei minulla ole! Tiedän, että yhdessä olemme enemmän.

POSITIIVISUUS

Myönteisyys on kaiken kehityksen perusta. Uskon iloiseen ilmeeseen ja pääni pystyssä pitämiseen, sillä itsekunnioitus tuo mukanaan myös toisten arvostamisen.  Näen asioiden valoisat puolet, olen ystävällinen, avulias ja myötätuntoinen.

VARAINHANKINTAA
teemme mm. järjestämällä erilaisia tapahtumia ja hankkeita.
Viimeisimpinä varainhankintatapahtumina mainittakoon Siehän sopan keitit –keittokirjaprojekti (v 2021), Leijonien joulutorin arpajaiset, Muutos -konserttitapahtuma ukrainalaisten hyväksi (v 2022). Uusimpana hankkeena Pelataa yhes – Etelä-Karjala tutuks -lautapeliprojekti (v 2023), jonka tuotto kohdennetaan koululaisiin koulukiusaamisen ehkäisyyn.

PALVELUA
teemme eri tarvoin kohdentaen lapsi-, nuoriso-, vammais- ja vanhustyöhön sekä Lion Quest-koulutuksiin osallistumalla. Viimeaikaisina palveluaktiviteetteina mainittakoon mm.

·       Lapset: Koulumummo/lukumummo -palvelua alakouluissa lähinnä 1. ja 2. luokille

·       Lapset ja nuoret: Mm. Siehä sopan keitit -keittokirjan tuotot kohdennettiin retki- ja leiritoimintaan, väkivaltaa ehkäisevän videon toteutukseen sekä Eksoten lasten ja nuorten talon tarvikehankintoihin. Paikkakunnan Lionsklubien yhteiset tapahtumat, mm: 1.5. koko perheen iloinen Vapputapahtuma Leijonapolulla.

·       Kehitysvammaisten toiminnan tukeminen mm. Kehitysvammaisten kokkikerho, HYPPY! -kehitysvammaisten teatteritapahtuman avustajatehtävät, ”Miekin teen taidetta” kehitysvammaisten kulttuuritapahtuma Galleria Pihatossa avustaminen sekä Vammaiskeilailun tukeminen

·       Vanhustyö, jossa toteutettiin Hyvää Joulumieltä palvelutaloihin, huomioiden korona-aika, yhteistyönä musiikkiluokkien joululauluvideolla sekä päiväkotilasten askartelemien joulukorttien muodossa. Tässä aktiviteetissa oli myös lapsiin liittyvää merkityksellisyyttä; Lapset olivat todella innoissaan tekemässä yhteistyötä musiikkivideon sekä joulukorttien askartelussa.

·       Virkistysalueen tukeminen: Weerat mukana Lappeenrannan Lionsklubien yhteisessä projektissa, ”Leijonapolku”/Rantaraitti, Kanavan alueella

·       Kansainvälisyys mm.: kummityttö Tansaniasta, sotaa kärsivien ukrainalaisten auttaminen monilla tavoin

#lcweerat #montatapaatehdähyvää #yhdessäenemmän #weserve